بیش از 1 میلیون و 400 هزار خودرو از ابتدای سال به مرازک معاینه فنی مراجعه کردند

به گزارش بیست آمار، سرپرست ستاد مرکزى معاینه فنى خودروهاى تهران از مراجعه 1 میلیون و400 هزار دستگاه خودرو، از ابتدای سال تا به امروز به مراکز معاینه فنی اطلاع داد.

بیش از 1 میلیون و 400 هزار خودرو از ابتدای سال به مرازک معاینه فنی مراجعه کردند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ حسین مقدم با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز بیش از 1 میلیون400 هزار خودرو برای انجام معاینه فنی به مراکز مراجعه کردند گفت: از این تعداد، 992 هزار دستگاه مربوط به مراجعه اول است.

وی با بیان اینکه38 درصد از خودرو ها در مراجعه اول به علت نقص فنی مردود شده اند و پس از برطرف ایراد در مراجعات بعدی پیروز به اخذ معاینه فنی شده اند توضیح داد: آمار ها نشان می دهد از مراجعه اول 22 درصد از خودرو در آزمون آلایندگی، 7 درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، 4 درصد در آزمون یاری فنر، 9 درصد در آزمون ترمز، 16 درصد از عیوب ظاهری مردود گریده اند.

سرپرست ستاد مرکزى معاینه فنى خودروهاى تهران ادامه داد: در حال حاضر شهر تهران از بضاعت 16 مرکز معاینه فنی ثابت دارای 46 خط و 8 واحد سیار تک خطه معاینه فنی مختص خودرو های سبک و همچنین سه مرکز تک خطه معاینه فنی خودرو های سنگین برخوردار است.

به گفته ى. مقدم از دوهفته گذشته یکی از واحد های سیار تک خطه در منطقه 10 مستقر شده است.

وى گفت: واحد های سیار باهدف کاهش سفر و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مناطقی که فاقد خدمات معاینه فنی در آن منطقه می باشند ایجاد و راه اندازی شده است و جابجایی و استقرار این واحد ها بنا بر درخواست مناطق و یا سازمان هایی که تعداد خودروی زیادی دارند برنامه ریزی می شود.

مقدم خاطر نشان کرد: شهروندان جهت اطلاع از آخرین شرایط کاری و آدرس مراکز، مدت انتظار و طول صف در مراکز، استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین جهت مراجعه با معین وقت قبلی و آخرین اخبار و اطلاعیه های این مجموعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودرو های تهران inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 100

به "بیش از 1 میلیون و 400 هزار خودرو از ابتدای سال به مرازک معاینه فنی مراجعه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 1 میلیون و 400 هزار خودرو از ابتدای سال به مرازک معاینه فنی مراجعه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید