بورل: کانال های دیپلماتیک با روسیه باید باز بمانند

به گزارش بیست آمار، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه به سفر خود به مسکو سرانجام داد و گفت، روابط اتحادیه اروپا-روسیه هنوز با مرحله رضایت بخش خیلی فاصله دارد و کانال های دیپلماتیک باید باز بمانند.

بورل: کانال های دیپلماتیک با روسیه باید باز بمانند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از چهارم تا ششم فوریه در مسکو حضور داشت. در جریان این سفر، بورل با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره روابط اتحادیه اروپا-روسیه و چشم انداز ژئوپلیتیک جهانی مذاکره کرد. وی همچنین با نمایندگان سازمان های جامعه مدنی روسیه ملاقات کرد.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به نقل از بورل در بیانیه ای گفت: کانال های دیپلماتیک باید باز بمانند آن هم نه تنها برای کاهش بحران ها یا اتفاقات بلکه برای برگزاری تبادل نظرهای مستقیم، ارسال پیغام های جدی و صریح و بسیاری چیزهای دیگر چرا که روابط اتحادیه اروپا-روسیه هنوز با مرحله رضایت بخش خیلی فاصله دارد. من در نشست شورای امور خارجه که 22 فوریه برگزار می گردد، همکاران خود در اتحادیه اروپا را از نتیجه سفرم به مسکو آگاه می سازم؛ جایی که گفت وگوی مفصلی درباره روابط اتحادیه اروپا-روسیه در آستانه مذاکرات استراتژیک درخصوص این روابط در شورای اروپا در ماه مارس خواهیم داشت.

بورل همچنین گفت: بروکسل نسبت به اوضاع حقوق بشر در روسیه نگران است و بار دیگر درخواست خود برای آزادی الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس کرملین را که توسط یکی از دادگاه های مسکو به سه سال و نیم حبس در یک پرونده تخلف اقتصادی محکوم شده، مطرح می نماید.

در این بیانیه آمده است: دیپلمات های اتحادیه اروپا در جریان سفر بورل به روسیه ارتباط خود با وکلای ناوالنی را حفظ کردند.

سرویس خبری بورل در آستانه این سفر گفته بود که تیم بورل با متحدان ناوالنی ارتباط برقرار نموده اند تا نشستی را میان این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و این فعال اپوزیسیون روسیه سازمان دهی نمایند.

بورل همچنین قویا تصمیم مقامات روسیه برای اخراج دیپلمات های سه کشور اروپایی را محکوم نموده و اتهامات دال بر اینکه آنها فعالیت هایی متناقض با جایگاهشان به عنوان دیپلمات های خارجی انجام داده اند را رد کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 897

به "بورل: کانال های دیپلماتیک با روسیه باید باز بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: کانال های دیپلماتیک با روسیه باید باز بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید