به دنبال تهدید آمریکا، ارتش چین قاتل ناوهای هواپیمابر را آزمایش کرد

به گزارش بیست آمار، به دنبال اقدام تحریک آمیز جدید آمریکا در قبال تایوان، ارتش چین موشک های دانگ فنگ-26 موسوم به قاتل ناو های هواپیمابر آمریکا را در یک رزمایش غیر مترقبه آزمایش کرد.

به دنبال تهدید آمریکا، ارتش چین قاتل ناوهای هواپیمابر را آزمایش کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بایجانی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، به دنبال سفر تحریک آمیز اخیر سناتور های آمریکایی به تایوان، ارتش چین قابلیت های خود در استقرار و شلیک موشک های بالستیک که برای حمله به ناو های هواپیمابر آمریکا تهیه شده را به نمایش گذاشت.

به نوشته وبگاه واشنگتن اگزمینر جیانگ فنگ از مقام های ارشد نظامی چین گفت که ارتش این کشور در یک رزمایش موشک های دانگ فنگ -26 که به قاتل ناو های هواپیمابر آمریکا معروف هستند را در یک رزمایش آبی، خاکی از قبل اعلام نشده به نمایش گذاشت.

این مقام ارشد نظامی چین گفت: ما اغلب زمینه های آموزش، هدف حمله را تغییر می دهیم و پایگاه ها را بدون اطلاع قبلی برای آزمایش مهارت نیرو ها تغییر می دهیم و راه را برای جنگ هموار می کنیم و می توانیم در هر زمان بجنگیم.

وو گیان سخنگوی وزارت دفاع چین نیز گفت: اگر کسی جرات جدا کردن جزیره تایوان از چین را دارد، ارتش چین با حمله به آن قاطعانه از اتحاد ملی و تمامیت ارضی به هر قیمتی دفاع کند.

این وبگاه در ادامه نوشت که موشک های دانگ فنگ-26 یک مشکل عظیم برای پنتاگون ایجاد نموده و قانونگذاران آمریکایی اینک انتظار دارند که بیشتر کشتی های جنگی آمریکایی برای فرار از دام قاتلان ناو های آمریکا مجبور باشند منطقه را ترک نمایند.

در حالیکه زیردریایی های آمریکایی هنوز می توانند نزدیکتر به تایوان عمل نمایند و بمب افکن های بی-52 ممکن است در کمتر از 28 ساعت به آنجا برسند، اما استراتژیست های آمریکایی بر این باورند که ارتش ایالات متحده به موشک های بیشتر برای مقابله با موشک های چین در اختیار داشته باند.

نشریه گلوبال تایمز رسانه دولتی انگلیسی زبان چین نیز نوشت، در صورت وقوع بحران جدی، ارتش چین توانایی جلوگیری از مداخله نظامی ایالات متحده را دارد.

کارشناسان آمریکایی نیز به تازگی به کمیسیون کنگره ایالات گفته اند که زرادخانه اتمی چین تهدید فزاینده ای برای امنیت ایالات متحده محسوب می شو، زیرا واشنگتن و پکن بر سر تایوان و بسیاری از مسائل دیگر اختلاف دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1112

به "به دنبال تهدید آمریکا، ارتش چین قاتل ناوهای هواپیمابر را آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال تهدید آمریکا، ارتش چین قاتل ناوهای هواپیمابر را آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید