بزرگترین مشتری هندی ونزوئلا خریدار نفت کانادا شد

به گزارش بیست آمار، شرکت ریلانس اینداستریز که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، به دلیل واهمه از مجازات واشنگتن خرید نفت سنگین کانادا را به عنوان جایگزینی برای واردات از ونزوئلا شروع کرد.

بزرگترین مشتری هندی ونزوئلا خریدار نفت کانادا شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، منابع مطلع به بلومبرگ گفتند شرکت ریلاینس اخیرا قراردادی برای خرید ماهانه دو میلیون بشکه نفت سنگین کانادا به مدت شش ماه آینده امضا نموده است.

هند با وجود تحریمهای آمریکا، یکی از بزرگترین خریداران نفت ونزوئلا بوده است. این فروش در قالب سواپ نفت در برابر سوخت انجام گرفته که به دلایل انسان محبت آمیز تحت تحریمها مجاز بود با این حال واشنگتن به دنبال راههایی برای قطع این تجارت بوده است. در واقع، به مدد فروش به هند، صادرات نفت ونزوئلا که در ژوئن و ژوئیه به رکورد پایین تری سقوط نموده بود در اوت افزایش یافت.

طبق آمار رویترز، صادرات اوت این کشور 437 هزار بشکه در روز در مقایسه با 400 هزار بشکه در روز در ماههای ژوئن و ژوئیه بود. ریلاینس در ژوئیه خرید نفت از ونزوئلا را پس از اطمینان از این که هدف تحریمهای آمریکا قرار نمی گیرد، ازسرگرفته بود و در اوت به بزرگترین مشتری شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تبدیل شد و 216 هزار بشکه در روز نفت خریداری کرد.

ریلانس در ماه سپتامبر خرید نفت از ونزوئلا را به 11.6 میلیون بشکه افزایش داد که دو برابر آمار خرید اوت و بالاترین خرید ماهانه از مارس 2016 به این طرف بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سواپ نفت در برابر سوخت به برطرف مشکل کمبود بنزین ونزوئلا یاری نموده اما پولی به خزانه دولت مادورو وارد ننموده است. با این حال واشنگتن از این معاملات سواپ راضی به نظر نمی رسد. اگر این معاملات انتها پیدا نمایند، ونزوئلا ممکن است با بدترین بحران کمبود سوخت روبرو گردد و این امر به تشدید اعتراضات داخلی منتهی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 595

به "بزرگترین مشتری هندی ونزوئلا خریدار نفت کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مشتری هندی ونزوئلا خریدار نفت کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید