برگزیت، مرکل: برای شکست مذاکرات آماده&zwnjایم؛ انگلیس: بر سر استقلال خود توافق نمی&zwnjکنیم

به گزارش بیست آمار، جدیدترین اخبار برگزیتی حاکی از آن است که رئیس کمیسیون اروپایی و نخست وزیر انگلیس امشب در بروکسل برای حل اختلافات ملاقات نموده و جانسون در آستانه این ملاقات از شکوفایی کشورش در هر شرایط سخن گفته و مرکل هم از آمادگی اروپا برای شکست مذاکرات گفته است.

برگزیت، مرکل: برای شکست مذاکرات آماده&zwnjایم؛ انگلیس: بر سر استقلال خود توافق نمی&zwnjکنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، بنا بر توافقات از پیش معین شده تا 31 دسامبر باید توافق تجاری بین اتحادیه اروپا و انگلیس منعقد گردد.

همچنان طرفین در سه موضوع مهم اختلافات اساسی دارند که عبارتند از مسئله ماهیگیری، رقابت منصفانه و چارچوبی برای اجرای توافقات.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اورزو لا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی می خواهند امشب، در ملاقاتی که احتمالا آخرین کوشش برای برطرف اختلافات خواهد بود شرکت نمایند.

در این میان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام نموده که از این ملاقات انتظار یک تصمیم گیری نمی رود. وی گفته است:همچون سابق شانسی برای توافق وجود دارد.

وی در سخنانی در مجلس آلمان بیان کرد که من اعتقاد ندارم که ما فردا می دانیم آیا پیروز می شویم یا نه. حداقل نمی توان این قول را داد.

مرکل همچنین تاکید نمود: ما برای شکست مذاکرات برگزیت هم آماده ایم. یک مسئله واضح است که باید یکپارچگی بازار داخلی حفظ گردد. وی مسئله رقابت منصفانه را از نکات مهم مطرح در مذاکرات دانسته و تاکید نمود که مسئله رقابت عادلانه در سیستم های حقوقی متفاوت در واقع مسئله بزرگی است که به پاسخ های رضایت بخشی احتیاج دارد.

مایکل گوو، معاون نخست وزیر انگلیس هم در مصاحبه ای با یک رسانه غربی تاکید نمود که فون در لاین در ملاقات با جانسون در بروکسل می خواهد اطمینان حاصل کند که یک توافق برای همه طرف ها منصفانه است. برای این منظور به تا حدی تحرک در بعضی طرف های اروپایی احتیاج است.

وی در عین حال تاکید نمود که انگلیس به عنوان یک کشور ساحلی مستقل هیچ گونه توافقی را درباره حاکمیت و استقلال خود انجام نمی دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم امروز (چهارشنبه) در سخنانی در مجلس گفت: یک توافق خوب همچنان ممکن است. وی درباره اشتیاق خود برای ملاقات با فون در لاین خبر داده و در این باره ابراز خرسندی کرد.

جانسون تاکید نمود که درباره مسئله شرایط رقابتی عادلانه وماهیگیری، اتحادیه اروپا در حال حاضر همچنان در موضعی قرار گرفته است که هیچ نخست وزیر در انگلیس نباید آن را بپذیرد. وی با تاکید بر اینکه یک توافق خوب همچنان امکان پذیر است در عین حال گفت که کشورش در هر شرایطی شکوفا خواهد شد.

یک سخنگوی دولت انگلیس هم در آستانه ملاقات جانسون و فون در لاین در بروکسل اعلام نموده : نخست وزیر امشب این مسئله را آشکار خواهد نمود که نمی تواند چیزی را بپذیرد که قابلیت استفاده از قوانین و یا آب های لنگلیس را تحت تاثیر قرار دهد.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه مجلس اروپا و احتمالاً مجلس های ملی باید زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی اجرا شده را تصویب نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقاً آنالیز نمایند؛ برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملاً مورد آنالیز قرار بگیرد و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفت وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با انتها امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نگردد برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب مالی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

یک سخنگوی دولت انگلیس اعلام نموده که نمی تواند بگوید آیا بلافاصله بعد از ملاقات امشب جانسون و فون در لاین نتیجه ای ارائه می گردد.

میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد انگلیس و دیوید فراست، همتای انگلیسی وی هم در این ملاقات مشارکت خواهند داشت.

سخنگوی دولت انگلیس اعلام نموده که اگر پیشرفت هایی در سطح سیاسی حاصل گردد به تیم مذاکره نماینده انگلیس اجازه داده می گردد در روزهای آینده دوباره به مذاکرات ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 794

به "برگزیت، مرکل: برای شکست مذاکرات آماده&zwnjایم؛ انگلیس: بر سر استقلال خود توافق نمی&zwnjکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیت، مرکل: برای شکست مذاکرات آماده&zwnjایم؛ انگلیس: بر سر استقلال خود توافق نمی&zwnjکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید