برگزاری فجر 39 بهانه برطرف تکلیف نشود، سینماگران ادعا نمی&zwnjخواهند

به گزارش بیست آمار، بهمن کامیار تهیه کننده و کارگردان سینما با اشاره به اینکه کار تدوین فیلم سینمایی زمستان بود به تهیه کنندگی او شروع شده است، درباره نحوه برگزاری جشنواره سی ونهم فیلم فجر نکاتی را بیان کرد.

برگزاری فجر 39 بهانه برطرف تکلیف نشود، سینماگران ادعا نمی&zwnjخواهند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، بهمن کامیار تهیه نماینده فیلم سینمایی زمستان بود به کارگردانی وحید پرشاد در گفتگویی درباره آخرین شرایط این پروژه گفت: به تازگی فیلمبرداری این اثر به انتها رسیده و وارد مرحله تدوین شده از همین رو تمام سعی ما بر این است که کار های فنی زمستان بود به نحوی پیش برود که برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده گردد در واقع در نظر داریم فرم حضور در این رویداد سینمایی را پر کنیم.

کامیار بیان نمود: زمستان بود داستان مادری است که برای کشف اتفاقات و حواشی که حول محور دخترش در تهران به وجود آمده است سفری را آغاز می نماید و در نهایت نقاط و مطالب پنهانی برایش روشن می گردد درواقع این فیلم داستان یک سفر شهودی برای مادری است که نگران فرزندش است.

کارگردان مرداد با اشاره به فرایند ساخت زمستان بود شرح داد: ما برای زمستان بود چند مرحله پیش فراوری انجام دادیم، اما به دلایل مختلف از جمله کرونا و تداخل برنامه کاری بازیگران، دو مرحله پیش فراوری را متوقف کردیم، ولی با توجه به اینکه وحید پرشاد دوست داشت حتماً فیلم را فراوری کند، ساخت آن را آغاز کردیم. البته با رعایت پروتکل های بهداشتی کار را به نحوی پیش بردیم که با کمترین آسیب همراه شد، خوشبختانه عوامل هم خیلی خوب موارد بهداشتی رعایت کردند ضمن اینکه امکانات هم فراهم بود و بدون هیچ آسیبی فیلمبرداری کار تمام شد. این را هم باید عنوان کنم که وحید پرشاد پیش از این چند فیلم بلند ساخته بود، اما آثارش مجوز ویدئویی داشتند یعنی و زمستان بود هرچند تجربه اول تو در زمینه فیلمسازی بلند محسوب نمی گردد، اما اولین فیلم بلند او با پروانه سینمایی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به شرایطی فعلی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر متفاوت تر از هر دوره دیگری برگزار خواهد شد، چون تعداد فیلم های متقاضی و آماده شده مثل سال های قبل نخواهد بود. ما پیش از این هرساله چیزی حدود صد فیلمِ متقاضی حضور در جشنواره را داشتیم، ولی سال جاری به دلیل شرایط کرونایی فرایند فراوری تعدادی از فیلم ها در مراحل پیش فراوری و حتی بعدتر از آن متوقف شد و بالطبع شرایط حضور در جشنواره ندارند. اما با توجه به اینکه سال جاری این رویداد سینمایی هیأت انتخاب ندارد باید ببینیم اساساً ساز و کار ورود به جشنواره به چه شکل خواهد بود. از طرفی بخش نگاه نو دیگر وجود ندارد و با توجه به اینکه اکران برای عموم مردم هم نداریم پس جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم را هم نخواهیم داشت. در هر صورت فکر می کنم با توجه به اینکه سال آخر دولت فعلی است، دوستان ترجیح داده اند جشنواره را به هر صورت و به هر شکل برگزار نمایند، ولی به نظرم اگر قرار بر این باشد که فیلم ها نمایش داده نشوند فکر نمی کنم جشنواره قابل اعتنایی داشته باشیم.

کامیار ادامه داد: ما در هر صورت حضور در جشنواره را مغتنم می شماریم، ولی بحث من درباره صندلی جشنواره فیلم فجر و شأن آن در میان جشنواره های فرهنگی و هنری است که به عنوان سرآمد آن ها شناخته می گردد بنابراین وقتی این جشنواره از آن رونق، آن صندلی و آن شأن و شخصیت برخوردار نباشد، این امر روی بقیه جشنواره ها و رویداد های فرهنگی و هنری هم تأثیر می گذارد من امیدوارم همت اصلی برگزارنمایندگان جشنواره بر این باشد که حداقل بتوانند برای اهالی رسانه و منتقدان ساز و کاری را فراهم نمایند که فیلم ها برای آن ها به نمایش گذاشته گردد. واقعیت این است که اگر فیلم ها صرفاً توسط هیأت داوران دیده گردد، اتفاق جذابی نخواهد افتاد.

وی تاکید نمود: به هر حال یکی از کارکرد های فجر برای ما فیلمسازان این است که فیلم بعد رسانه ای و تبلیغات پیدا می نماید و نگرشی که رسانه ها در آن ایام نسبت به فیلم دارند باعث می گردد که آثار در اکران موفقیت بیشتری داشته باشند بنابراین اگر قرار است فیلم ها برای اهالی رسانه و منتقدان نمایش داده نشوند به نظرم دیگر کار جشنواره به خوبی انجام نمی گردد و برگزاری آن بیشتر یک برطرف تکلیف و یک ادعا می گردد که بگویند جشنواره را در چنین شرایطی هم برگزار کردیم.

این تهیه نماینده و کارگردان سینما در انتها درباره دیگر فعالیت های خود گفت: در تیرماه در مقام کارگردان، پیش فراوری یک بغل دریا را آغاز کردم، اما ما به موج دوم کرونا خوردیم و کار را تعطیل کردیم به این امید که بتوانیم در مهر و آبان ماه کار ها را از سر بگیریم، ولی متأسفانه موج سوم کرونا آغاز شد که شدیدتر بود. پس با توجه به اینکه در مراحل پیش فراوری بودیم ترجیح ما این بود که دست نگه داریم تا اوضاع و احوال بهتر گردد بنابراین در صورت مساعد بودن شرایط کار فراوری یک بغل دریا را در زمستان آغاز می کنیم.

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 797

به "برگزاری فجر 39 بهانه برطرف تکلیف نشود، سینماگران ادعا نمی&zwnjخواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری فجر 39 بهانه برطرف تکلیف نشود، سینماگران ادعا نمی&zwnjخواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید