اردوغان: اروپا دوباره به فکر راه انداختن جنگهای صلیبی است، حمله روسیه به جنوب ادلب نشانه عدم اراده برای صلح پایدار است

به گزارش بیست آمار، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اعظم(ص) گفت: اروپا دوباره به فکر راه انداختن جنگهای صلیبی است.

اردوغان: اروپا دوباره به فکر راه انداختن جنگهای صلیبی است، حمله روسیه به جنوب ادلب نشانه عدم اراده برای صلح پایدار است

با ما سفر کنید و با تور اروپا نوروز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اعظم(ص) گفت: اروپا دوباره به فکر راه انداختن جنگهای صلیبی است. ایستادگی صادقانه در برابر حملات علیه پیامبر، مسئله شرافت ماست.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه متأسفانه در دوره ای به سر می بریم که دشمنی و اظهارات توهین آمیز علیه اسلام و مسلمانان مانند غده سرطانی میان دولتمداران اروپایی گسترش یافته است، اضافه کرد: من در برابر پیامبر بزرگ الشأن اسلام چیزی نیستم و لذا در قبال کسانی که این بی احترامی را روا داشته اند نیز حرفی برای گفتن ندارم.

اردوغان با اشاره به تحرکات ماکرون در لبنان گفت: وقتی فاجعه ای در لبنان رخ می دهد وی (ماکرون) برای جهت دادن به آنجا می رود. آیا آنچه را که می خواستی به دست آوردی؟ نه٬ چون تو را از آنجا راندند. به دنبال شناخت بیشتر٬ این گونه افراد از همه جا رانده خواهند شد.

وی با این ادعا که حمله روسیه به مرکز آموزش نیروهای ارتش ملی سوریه در جنوب ادلب نشانه عدم اراده به برقراری صلح و آرامش پایدار در منطقه است، گفت: کشورهایی که وارد سوریه شده، اما به اندازه ترکیه با گروه تروریستی داعش مبارزه ننموده اند باید از این بازی کنار بکشند. قدرت ترکیه برای پاکسازی تمام گروه های تروریستی کافی است.

اردوغان اضافه کرد: بار دیگر تأکید می کنم اگر تروریست ها طبق تعهداتی که به ما داده شده است، از خط مرزی مشخص شده خارج نشوند، در صورت احتیاج برای انجام اقدام جدید، از حق مشروع برخورداریم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به تحولات در قره باغ اشاره نموده و گفت: گفت وگویی با پوتین داشتم و به وی تأکید کردم که باید به این مسئله در قفقاز خاتمه بدهیم. اگر مایل هستید می توانیم این موضوع را با همکاری یکدیگر حل کنیم. شما با پاشینیان و بنده نیز با برادرم الهام علی اف گفت وگو می کنم. این مسئله را حل و فصل کنیم. بیایید یک گام صمیمانه در این زمینه برداریم. ما مایل به خاتمه این بحران هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 697

به "اردوغان: اروپا دوباره به فکر راه انداختن جنگهای صلیبی است، حمله روسیه به جنوب ادلب نشانه عدم اراده برای صلح پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: اروپا دوباره به فکر راه انداختن جنگهای صلیبی است، حمله روسیه به جنوب ادلب نشانه عدم اراده برای صلح پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید