آمریکا، ترکیه را در لیست کشورهای استفاده کننده از کودک سربازان قرار داد

به گزارش بیست آمار، آمریکا، ترکیه را در لیست کشورهایی قرار داد که در استفاده از کودک سربازان در یک سال گذشته درگیر بوده اند.

آمریکا، ترکیه را در لیست کشورهای استفاده کننده از کودک سربازان قرار داد

بهترین تجربه سفر را با ارزان تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین بار است که آمریکا یک کشور متحد ناتو را - ترکیه- در لیست چنین کشورهایی قرار می دهد؛ اقدامی که احتمالا می تواند به پیچیده تر شدن روابط متنشج بین واشنگتن و آنکارا منجر گردد.

وزارت خارجه آمریکا در لیست قاچاق انسان 2021 خود معین نموده که ترکیه برای لشکر سلطان مراد در سوریه حمایت ملموسی ارائه می نماید؛ این لشکر از اپوزیسیون سوری است که آنکارا مدت هاست از آن حمایت می نماید و واشنگتن می گوید این حمایت ها شامل به خدمت دریافت و استفاده از کودک سربازان است.

هنوز دولت ترکیه به این مساله واکنشی نشان نداده است.

یکی از مقام های وزارت خارجه آمریکا با اشاره به استفاده از کودک سربازان در لیبی، به خبرنگاران گفت: واشنگتن امیدوار است که با آنکارا درباره این مساله همکاری کند. با توجه به احترامی که برای ترکیه قائلیم، این نخستین بار است که یکی از اعضای ناتو در چنین لیستی قرار می گیرد. ترکیه به اسم یکی از اعضای ناتو، فرصت دارد تا با ما درباره رسیدگی به این مساله همکاری کند که شامل به خدمت دریافت و استفاده از کودک سربازان در سوریه و لیبی می گردد.

ترکیه سه عملیات برون مرزی در سوریه علیه داعش و شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا انجام داده و بارها از گروه های نیروهای مسلح سوری بجای نیروهای خودش استفاده نموده است.

بعضی از این گروه ها از سوی گروه های حقوق بشری و سازمان ملل به حملات تبعیض آمیز علیه غیرنظامیان، آدم ربایی و غارت متهم شده اند. سازمان ملل از دولت آنکارا خواسته تا این گروه های شورشی سوری را کنترل کند اما آنکارا این اتهامات را رد نموده و آنها را بی پایه و اساس می داند.

ترکیه به وسیله نیروهای نیابتی و نیروهای خودش درگیر جنگ داخلی در لیبی هم است و از دولت مستقر در طرابلس هم حمایت می نماید.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، دولت هایی که نامشان در این لیست آمده هدف محدودیت قرار می گیرند. البته هنوز معین نیست که چه نوع محدودیت هایی قرار است علیه آنکارا وضع گردد و این اقدام سوالاتی را در این باره مطرح می نماید که آیا این مساله می تواند مذاکرات در جریان آنکارا با واشنگتن را درباره پیشنهاد ترکیه در کنترل فرودگاه کابل همزمان با خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان از جهت خود منحرف کند یا خیر.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اما گفته که این دو مورد احتمالا به هم ربطی ندارند.

ترکیه به آمریکا پیشنهاد کنترل و حفاظت از فرودگاه کابل را پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان داده و مذاکراتی را با آمریکا درباره حمایت اقتصادی و لجستیکی برای هیات ترکیه ای دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1131

به "آمریکا، ترکیه را در لیست کشورهای استفاده کننده از کودک سربازان قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا، ترکیه را در لیست کشورهای استفاده کننده از کودک سربازان قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید