آمادگی برزیل برای خرید واکسن اسپوتنیک وی

به گزارش بیست آمار، خبرگزاری تاس گزارش داد: وزارت بهداشت برزیل خود را آماده امضای توافقنامه ای با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه برای خرید احتمالی واکسن روسی کرونا موسوم به اسپوتنیک وی می نماید.

آمادگی برزیل برای خرید واکسن اسپوتنیک وی

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری روسی تاس امروز دوشنبه به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت برزیل تایید کرد که نامه های مشابهی با شرکت های آمریکایی و اروپایی و آلمانی فایرز و مدرنا، جانسن کیلاگ و بیوتک امضا خواهد شد.

این گزارش اضافه کرد: هفته پیش مقامات مراقبت های بهداشتی برزیل با نمایندگانی از شرکت های سازنده واکسن برای تبادل نظر درباره جزییات فنی فراوری واکسن، مسائل ایمنی و میزان تاثیرگذاری آن و ابعاد لجستیکی مربوط به انتقال آن ملاقات کردند.

بنابر این گزارش، وزارت بهداشت برزیل توافقنامه هایی را با این شرکت ها امضا خواهذ کرد که هیچ نوع تعهد حقوقی را تحمیل نمی نماید و به این کشور اجازه می دهد مطابق با برنامه پیشنهادی تحویل واکسن ها و بعد از تکمیل پروتکل ها، دوز هایی از واکسن را در آینده خریداری کند.

وزارت بهداشت برزیل اعلام نموده مطابق با قرارداد های امضا شده، برزیل قرار است تقریبا 143 میلیون دوز واکسن کووید-19 دریافت کند که امکان استفاده از آن برای واکسیناسیون یک سوم از جمعیت این کشور وجود دارد. 110 میلیون دوز واکسن هم قرار است در سال 2021 در پلتفورم موسسه تحقیقاتی فیوکروز برزیل فراوری گردد. این وزارتخانه آزمایشات بالینی 270 واکسن در ایالت های مختلف را تحت نظر دارد.

در این کشور تا به امروز، آژانس نظارت بر سلامت ملی آزمایشات بالینی، چهار واکسن کووید را تایید نموده است. بعلاوه شرکت برزیلی یونیائو نیز مجموعه مدارکی را برای ثبت واکسن روسی در آژانس نظارت بر سلامت ملی ارسال نموده است.

تا به امروز بیش از 6 میلیون نفر در برزیل به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند. شمار فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور بر اساس آخرین آمار 169 هزار و 16 نفر است.

نخست ابتلا به ویروس کرونا در اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید.

شرکت فایزر آمریکا روز 19 ابان ماه بیان کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل نموده است.

شرکت مدرنای آمریکا نیز روز دوشنبه 25آبان ماه بیان کرد که واکسن فراوریی این شرکت برای کرونا تا حدود 95 درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 698

به "آمادگی برزیل برای خرید واکسن اسپوتنیک وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برزیل برای خرید واکسن اسپوتنیک وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید