آزادسازی 130 هکتار از اراضی بستر رودخانه های کردستان

به گزارش بیست آمار، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: تا به امروز 690 هکتار از اراضی متصرفی بستر رودخانه های استان شناسایی و از این میزان 130 هکتار آن با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان، آزادسازی شده است.

آزادسازی 130 هکتار از اراضی بستر رودخانه های کردستان

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، عرفان مومن پور، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان اضافه نمود: بروز خشکسالی و خشک شدن رودخانه در سالیان متوالی، تجاوز بعضی متصرفان همجوار به بستر را صد چندان نموده و مشکلاتی را برای این شرکت به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: موضوع خشکسالی سبب شده افرادی سودجو به رودخانه ها دست درازی نمایند، در سیل سال جاری علاوه بر خود جریان سیلاب که متجاوزان را به عقب راند، شرکت آب منطقه ای با فعال کردن 28 گروه گشت و بازرسی کنترل و پایش مستمر به صدور اخطاریه و اخذ حکم برای شناسایی و آزادسازی متصرفات حریم رودخانه ها اقدام کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان تاکید نمود: در واقع تصرف بستر با کاربری های مختلف به معنای قبول کردن تهدیدها و خسارت مستقیم سیل و افزایش خسارت اقتصادی و جانی ناشی از مستحدثات غیرقانونی در این محدوده ها است.

مومن پور استفاده از روش های سازه ای و غیرسازه ای برای جلوگیری از وقوع سیل را ضروری دانست و اضافه نمود: از جمله اقدامات غیر سازه ای مهم می توان به دخالت نکردن در مسیل ها و دستکاری آب گذرها اشاره نمود.

وی گفت: برطرف تصرفات بستر و حریم رودخانه ها و جلوگیری شدید از ساخت وسازهای بی رویه روی خط القعرها، مسیل های طبیعی و ایجاد درختکاری و کشت گونه های گیاهی در اطراف آنها در ممانعت از وقوع سیل بسیار تاثیرگذار است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان اضافه نمود: تهیه نقشه های پهنه بندی سیل و مشخص و پیاده سازی حد بستر و حریم رودخانه ها به وسیله رپرگذاری(نشانه گذاری) و نصب تابلوهای هشداردهنده برای مدیریت توسعه سیلاب دشت نیز نیز بسیار کارساز است.

کردستان استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده های هوای گرم و مرطوب مدیترانه ای است که موجب بارندگی هایی در بهار و ریزش برف در زمستان ها می گردد. از حوضه های آبریز اصلی این استان می توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه اشاره نمود. حوضه های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه رود است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 99

به "آزادسازی 130 هکتار از اراضی بستر رودخانه های کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی 130 هکتار از اراضی بستر رودخانه های کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید