راهنمای سفر به ارمنستان

به گزارش بیست آمار، وقتی صحبت از سفر به کشورهای نزدیک به ایران با کمترین هزینه به میان می آید. تور ارمنستان بهترین انتخابی ست که می توانید داشته باشید. با اینکه سفر به ار منستان احتیاج به دریافت ویزا ندارد و بیشتر فرهنگ خود را از فرهنگ ایرانی به ارث برده اما دانستن اطلاعاتی درباره آداب و رسوم، بهترین فصل سفر و جاذبه های این کشور سفری بی دغدغده تر و پربارتر را برایمان به همراه خواهد داشت.

راهنمای سفر به ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

کشور ار منستان در شمال ایران و در میان دو دریای سیاه و خزر قرار گرفته است. این کشور و به ویژه پایتخت آن ایروان، مملو است از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان که جهانگردان را از سراسر جهان به سوی خود جذب می نماید. کلیساهای قدیمی با داستان های افسانه ای، دریاچه زیبای سوان، موزه ها و … از مکان های جذابی هستند که در خواهید دید. (خرید بلیط ایروان)

جالب است بدانید که ار منستان زمانی تحت سلطه حکومت های پارسی از جمله ساسانیان و صفویان بوده است. در ادامه با این کشور زیبا بیشتر آشنا می شویم.

سفر به ارمنستان ویزا می خواهد؟

دریافت ویزا از مدارکی است که برای سفر به مقاصد خارج از ایران لازم است. اما خوشبختانه کشور ارمنستان از این امر مستثنی بوده و ایرانیان برای سفر به این کشور احتیاجی به دریافت ویزا ندارند. در واقع مهر ورود به ارمنستان در فرودگاه به پاسپورت جهانگردان اضافه می گردد. لازم به یادآوری است که برای سفر به ارمنستان پاسپورت مسافران بایستی حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.

اطلاعاتی که هر جهانگرد قبل از ورود به ارمنستان باید بداند

  • طول پرواز از تهران: حدودا 2 ساعت
  • اختلاف ساعت با ایران: 30 +
  • واحد پول: درام
  • زبان رسمی: ارمنی
  • پیش شماره: 374 +
  • شماره تماس با پلیس: 102
  • شماره تماس با اورژنس: 103
  • شماره تماس با آتشنشانی: 101
  • جهت رانندگی: راست

آداب و رسوم مردم ارمنستان

ار منستان کشوری ست که سالیان بسیار تحت سلطه حکومت های گوناگون از جمله پارسیان، عثمانی ها و شوروی بوده است و در نهایت در سال 1991 استقلال خود را به دست آورد. با این حال مردم این کشور آداب و رسوم خاص خود را دارند که قرن هاست به آن وفادار مانده اند. زبان رسمی در ارمنستان ارمنی است اما بسیاری از آن ها به زبان روسی نیز مسلط بوده وآن را زبان دوم در کشور خود می دانند. مسیحیت دین غالب در ارمنستان است و کلیساهای این کشور با قدمتی چندهزارساله از مهمترین جاذبه های تور ارمنستان به شمار می رود. نکته قابل توجه اینکه جشن های رسمی این کشور مانند نوروز و درندز (آتش افروزی) از دوران حکومت پارسیان به جا مانده و همچنان از مراسم های مهم ارمنستان به شمار می فرایند.

پوشش در این کشور محدودیتی ندارد و جهانگردان می توانند نوع لباس خود را انتخاب نمایند.

هزینه های سفر به ارمنستان

ار منستان جز مقاصد ارزان جهانگردی به شمار می آید. واحد پول این کشور درام است. اما بهتر است قبل از سفر دلار یا یورو همراه داشته و هنگام رسیدن به مقصد پول خود را به مقداری که احتیاج دارید به وسیله صرافی فرودگاه، هتل یا مراکز خرید به درام تبدیل کنید.

برای اقامت در شهر ایروان می توانید یکی از هتل های 3، 4 یا 5 ستاره را انتخاب کنید. هزینه اقامت در هتل های 3 ستاره از شبی حدودا 20 دلار، 4 ستاره 30 دلار و 5 ستاره 60 دلار شرووع می گردد.

هزینه خورد و خوراک نیز با توجه به رستورانی که انتخاب می کنید متغیر است. اما در حالت کلی هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی حدود 2000 درام، رستوران شیک 5000 درام و مک دونالد 1000 درام است. از قلم نیاندازید که در شهر ایروان بایستی از آب های معدنی موجود در فروشگاه ها بهره ببرید. هزینه خرید هر بطری آب معدنی حدودا 200 درام است.

تور ارمنستان از نظر تفریحات و جاذبه های جهانگردی کمترین هزینه را دارد. بیشتر جاذبه های شهر ایروان مانند میدان جمهوریَ، مجسمه مادر، پارک عشاق و … ورودی ندارند و چنانچه بخواهید از موزه های شهر بازدید کنید هزینه ای حدود 500 تا 1000 درام را باید بپردازید.

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری در ایروان توسط یک سیستم کاملا منظم اداره می گردد. برای تردد در شهر و بازدید از جاذبه های جهانگردی می توانید از مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی یا تاکسی بهره ببرید. اتوبوس ها و مترو ارزانترین راه حمل و نقل هستند و در تمامی نقاط شهر ایروان ایستگاه دارند. تاکسی ها نیز مانند دیگر کشورهای جهان گران ترین وسیله حمل و نقل عمومی بوده و در تمام سطح شهر دیده می شوند.

هزینه بلیط اتوبوس و مترو حدودا 100 دارام و هزینه ورودی تاکسی 600 درام است و به ازای هر کیلومتر 100 درام به آن اضافه می گردد.

بهترین فصل سفر

کشور ار منستان در همسایگی ایران قرار گرفته و به نوعی مرز بین آسیا و اروپا محسوب می گردد. به همین دلیل آب و هوای این کشور بسیار شبیه به مناطق شمالی ایران است. نیمه اول سال در ایروان هوا معتدل و نیمه دوم سال برفی و بارانی است. از این رو به راحتی می توانید فصل مورد علاقه خود را برای سفر به ار منستان انتخاب کنید.

بهار های این کشور بسیار سرسبز بوده و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار گرفته است. فستیوال های بهاری نیز سفر به این کشور را مهیج تر می نمایند. تابستان با هوای گرم بهترین فرصت برای ماجراجویی در ایروان و دریاچه های ار منستان می باشد. اگر هم عاشق باران های ملایم و صدای خش خش برگ ها هستید، پاییز زمانی مناسب برای این کار است. زمستان های ار منستان با اینکه برفی و سرد است اما ورزش هایی مانند پاتیناژ بر روی یخ، اسکی و رانندگی با اسکوتر برقی در برف این فصل را زیبا و پرجاذبه می نماید.

از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

ار منستان توسط کوه های مرتفع و دریاچه های زیبا احاطه شده است. به هرنقطه از این کشور که سفرکنیم با طبیعتی زیبا و منحصربه فرد روبرو خواهیم شد. اما در این میان شهر ایروان با قدمتی چندهزارساله، بناهای تاریخی و طبیعی زیبا بیشترین جهانگرد را در بین سایر مناطق ار منستان دارد. در سفر به این کشور بازدید از جاذبه های زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • میدان جمهوری ایروان
  • پارک عشاق در ایروان
  • موزه ماتناداران ایروان
  • کلیسای جامع سنت گزیگور
  • شهر گوریس
  • شهر تاریخی اشترک

بیشتر بخوانیم…

منبع: ستاره ونک
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 561

به "راهنمای سفر به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید