اصل ماجرا، مرگ دختر شیرازی چطور رقم خورد؟

به گزارش بیست آمار، خبر خودکشی دختر شیرازی را حتما شنیده اید. خبر تلخی است. البته که کلا خبر خودکشی تلخ است. خاصه وقتی با روایت های کج و معوج سیاه تر هم میشود.

اصل ماجرا، مرگ دختر شیرازی چطور رقم خورد؟

چرا تلخ است؟ چون در زندگی هیچ وقت بن بست نیست. اما زمانی تلخ تر می گردد که همراه با نقص های فرهنگی ما دیده می گردد. از آن بدتر هم آنجاست که بهانه دست یک سری رسانه ضد ایرانیداده می گردد. اما راستش الان حرف اصلی نقص فرهنگی عجیب و غریب است که ای کاش برایش فکری کنیم.

اصل ماجرا این است کهیکی از مهم ترین حواشی خبر خودکشیاین دختر شیرازی کامنت هایی بود که موقع انتشار لایو خودکشی او از سمت مخاطبینگفته و یا نوشته می شد. کامنت هایی که به سرعت در فضای مجازی هم پیچید ومورد گلایه نهاده شد. حالا این کامنت ها چه بود؟ اینکه به جای دعوت به آرامش و ایجاد امید و ممانعت از خودکشی، با حرف های هیچانی و تعابیری از این دست روبرو می شدیم که: پس چرا خودکشی نمی کنی؟ و چرا مارو معطل کردی؟ و غیره که باعث بدتر شدن ماجرا شد.

اما تلخ ترش این است که مامور آتش نشانیدر فضای مجازی اش استوری ای با این مضمون گذاشت: اونایی که اونجا بودن و می خواستن با حادثه سلفی بگیرن در این خودکشی سهم دارن چون باعث شدند ما سر حادثه سر موقع نرسیم.

این میان حرف اصلی چیست؟ حرف اصلی همین رفتار هیجانی است. چرا برخیدر فضای مجازی فکر نمی نمایند که ممکن استکامنت هایآنها باعث یک حادثه تلخ گردد؟ شاید یادآوری اش بد نباشد، خودکشیخانم آزاده نامداری. درآن زمان هم خیلی ها گفتند کهیکی از علل اصلی این خودکشیاظهارنظرهای نادرست و هیجان زده و قضاوت های بیجا در فضای مجازی بوده است. یا مثلا خودکشیخانم بازیگر، زهره فکور شکیبا. درست یا غلطش بماند. اما در این مورد هم گفته می شدکه ثمره تهدید های مجازی بوده است.

البته که همه می دانیم این چیزها سهم خطا و القای بن بست در زندگی را کم نمی کند، اما یادمان باشد رفتار و گفتار ما در اتفاقات بزرگ چه تلخ! و چه شیرین! در زندگی دیگران چه نقشی داره. کمی حواسمان باشد که حساب شده تر رفتار کنیم و صرفا بر مدار هیجان در فضای مجازی نباشیم.

و نکته آخر هم اینکه...اگر نظر و منش بسیاری از سلبریتی هایی که سال گذشته درآتش سوزی های کف خیابان حرف های شاذ زدند را رصد کنید یا وقتیاز آنهادر مورد این واقعه سوال کنید، می گویند: دلیل اصلی اش فشار کامنت ها و دایرکت ها بود. ای بابا. رهایش کنیم. بگذریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1702

به "اصل ماجرا، مرگ دختر شیرازی چطور رقم خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصل ماجرا، مرگ دختر شیرازی چطور رقم خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید